اخبار محصولات پتروشیمی

اخبار مختلف در رابطه با صنعت پتروشیمی و محصولات آن را در این وبلاگ دنبال کنید...

اخبار محصولات پتروشیمی

اخبار مختلف در رابطه با صنعت پتروشیمی و محصولات آن را در این وبلاگ دنبال کنید...

در وبلاگ اخبار محصولات پتروشیمی، هر روزه اخبار مختلفی از صنعت پتروشیمی ایران درج می شود و سعی می کنیم همواره اطلاعات شما را در این حوزه به روز نگه داریم.

مخزن پلی پروپیلن چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

محمد توکلی | دوشنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۰۲:۲۲ ب.ظ

یکی از مخازن پرکاربرد جهت ذخیره‌سازی و نگهداری از اسیدهای قوی و سیالات شیمیایی با دمای خیلی بالا یا پایین، مخزن پلی پروپیلن است. این مخزن که به عنوان مخزن pp شناخته شده است، از پلیمر پلی پروپیلن ساخته می‌شود. مخزن پلی پروپیلن دارای انواع مختلفی است که جهت کاربردهای متنوعی به کار می‌روند. ویژگی‌ مخزن پلی پروپیلن باعث شده است که به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین مخازن موجود در بازار شناخته شود. با ما همراه باشید تا ضمن معرفی این مخزن، شما را با ویژگی‌ها و کاربرد مخزن پلی پروپیلن آشنا کنیم.

مخازن پلی پروپیلنی

 

مخزن پلی پروپیلن

برای معرفی مخزن پلی پروپیلن، بهتر است ابتدا با مفهوم پلی پروپیلن آشنا شویم. این ماده یک ترموپلاست قابل بازیافت است که از پلیمر پروپیلن به دست می‌آید. با توجه به خواص بی‌نظیر ماده پلی پروپیلن، از آن در جهت ساخت لوله‌های تکجداره، دوجداره فاضلاب، کفپوش خودرو، جهت بسته‌بندی موادغذایی، قالب‌های تزریق، انواع فیلم‌ها، روکش‌های محافظ و مخازن پلی پروپیلن استفاده می‌شود. مخزن پلی پروپیلن در دمای 280 درجه سانتیگراد از پلیمریزاسیون پروپیلن به دست می‌آید‌.

پلیمر پلی پروپیلن دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی مواد شیمیایی است و همچنین از وزن سبکی برخوردار است. ازاین‌رو مخزن ساخته شده از آن نیز وزن سبکی دارد و از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است. در نتیجه مورد توجه بسیاری از افراد در صنایع مختلف قرار گرفته است. در ادامه به توضیح ویژگی‌ مخزن پلی پروپیلن می‌پردازیم.

ویژگی مخزن پلی پروپیلن

این مخزن با توجه به ساختار و نوع پلیمری که در آن وجود دارد، ویژگی‌های بارزی دارد. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مانع از جذب رطوبت می‌شود.
  • روکش محافظ مخزن پلی پروپیلن باعث طول عمر بیشتر آن می‌شود.
  • قابلیت تحمل دماهای بسیار بالا و بسیار پایین را دارد.
  • به عنوان عایق حرارت عمل می‌کند.
  • تولید این نوع مخزن، نسبت به پلیمرهای دیگر باصرفه‌تر است.
  • از مقاومت کششی بالایی برخوردار است.
  • این مخزن همچنین در برابر انواع اسیدها و سیالات شیمیایی مقاوم است.
  • مانع نفوذ و خروج مواد اضافی می‌شود.
  • در برابر ضربه و ایجاد خط و خش، از مقاومت خوبی برخوردار است.
  • این محصول همچنین دارای انعطاف‌پذیری قابل قبولی است.

کاربرد مخزن پلی پروپیلن بر اساس ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، تعیین می‌شود. در واقع مخزن پلی پروپیلن نسبت به مخازن دیگر برتری‌هایی دارد که سبب شده است بسیاری از افراد در صنایع مختلف، این مخزن را به مخازن دیگر ترجیح دهند.

جمع بندی

مخزن پلی پروپیلن، یکی از مخازن پرطرفدار است که از آن جهت نگهداری و ذخیره‌سازی سیالات شیمیایی و اسیدی مختلفی استفاده می‌شود. این مخزن با توجه به نوع کاربرد و نیاز مشتری به صورت انواع مختلفی ساخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ مخزن پلی پروپیلن، عدم امکان ورود آب یا خروج فاضلاب از داخل مخزن است.

نوعی از مخازن پلی پروپیلن وجود دارند که مجهز به روکش محافظ مخزن هستند و مانع از خوردگی بدنه‌ی مخزن توسط سیالات می‌شود. در این مطلب تلاش کردیم انواع مخزن پلی پروپیلن و کاربردهای آن را بیان کنیم. امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.

منبع: blog.ir

  • محمد توکلی

نظرات  (۱)

  • مخزن پلی پروپیلن
  • تولید کننده مخزن پلی پروپیلن قیمتش چنده؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی